- A A A +

Plötsligt händer det!

Även om vi har höga ambitioner när det gäller att skapa trivsel och trygghet för våra hyresgäster, kan vi inte gardera oss mot allt. Ibland händer det tyvärr att saker och ting går fel – men om du anmäler felet så lovar vi att göra vårt bästa för att snabbt åtgärda det. Att göra en felanmälan är alltså inte alls lika trist som det låter, det är snarare en möjlighet för dig att få rätsida på sånt som stör dig.

Felanmälan kan du göra dygnet runt. Genom att ladda ner vår app för iPhone och androidtelefoner kommer du smidigt in på ”Mina sidor” där du enkelt kan anmäla ditt fel och följa ditt ärende. Du kan också logga in på ”Mina sidor” här. Genom att göra din felanmälan via ”Mina sidor” går din order direkt till berörd reparatör och vi hjälper dig så fort vi kan.

Felanmälan kan du också göra genom att ringa 0454 – 372 22. Vid akuta ärenden utanför kontorstid ringer du ändå 0454 - 372 22 och får då hjälp av vår bemannade trygghetsjour.

SKADEDJUR? RING ANTICIMEX!

Myror, möss och andra skadedjur kan tyvärr drabba vem som helst. Uppstår problemen utomhus anmäler du detta till oss. Om du får påhälsningar av dessa ovälkomna gäster inne i din bostad ska du alltid ringa direkt till Anticimex på telefon 0771 – 40 11 00. Undantaget är möss - de anmäler du som vanligt till vår egen felanmälan!

Tack vare ett avtal mellan Olofströmshus och Ancitimex är hjälpen gratis för dig som hyresgäst!

 

Nedan finner du länkar till två riktigt bra sidor framtagna av svenska myndigheter, länsstyrelser, kommuner och andra ansvariga där du kan hitta både värdefull information och nyttiga telefonnummer som kan vara till hjälp vid krissituationer.