Hur jobbar vi i situationen som råder?

I dessa tider behöver vi alla göra vi vad vi kan för att minska risken för smittspridning av covid-19.
Gemensamt måste vi alla ta vårt ansvar och undvika fysiska möten med varandra så gott det går.

När det gäller serviceanmälan och lägenhetsvisningar ber vi er därför tänka på följande: 

  • Fel som inte bedöms som akuta, åtgärdar vi endast om du lämnar din bostad inför vårt besök.
    Vi kontaktar dig för överenskommelse om när vi kan komma, så det är viktigt att du svarar i din telefon när vi ringer upp dig.
  • Akuta fel åtgärdar vi även om du inte kan lämna din bostad, men bara om du är frisk och inte bär på några symtom som liknar de vid vanlig förkylning eller influensa.
  • När det gäller lägenhetsvisningar så försöker vi lösa detta på bästa sätt utifrån de förutsättningar som gäller vid respektive ärende. Vi ber om ert överseende för att våra handläggningstider av olika anledningar kan vara längre än de brukar vara.

Vi följer de riktlinjer som finns och går inte till jobbet om vi har några symtom. Det gör att vi har lite mindre bemanning än vanligt och du kan därför få vänta lite längre på din hjälp.

Vår kundmottagning håller stängt för icke bokade besök. Men vi hjälper dig mer än gärna via mail och telefon där vi finns tillgängliga enligt våra ordinarie öppettider.

Vi hoppas att du som kund har överseende med detta.
Var rädda om varandra!

1177 – lär mer här om covid-19 – coronavirus

1177 – more about covid-19 in other languages 

Folkhälsomyndigheten – läs mer om covid-19 här

Folkhälsomyndigheten – more about covvid-19 in other languages

Krisinformation – läs mer om covid-19 här 

MSB – Myndigheten för samhällsskydd och beredskap – läs mer om covid-19 här 

Olofströms kommun – läs mer om covid-19 här