Serviceanmälan – plötsligt händer det!

Serviceanmälan kan du göra dygnet runt genom att logga in på mina sidor. Din anmälan går då
direkt till berörd reparatör som får en arbetsorder om ditt ärende.

Att göra en serviceanmälan – en möjlighet för dig att få rätsida på problemet

Även om vi har höga ambitioner när det gäller att skapa trivsel och trygghet för våra hyresgäster, kan vi inte gardera oss mot allt. Ibland händer det tyvärr att saker och ting går fel – men om du anmäler felet så lovar vi att göra vårt bästa för att snabbt åtgärda det. Att göra en serviceanmälan är alltså inte alls lika trist som det låter, det är snarare en möjlighet för dig att få rätsida på sånt som stör dig.

Serviceanmälan kan du göra dygnet runt genom att logga in på mina sidor via webben eller vår app. Genom att göra din serviceanmälan via mina sidor går din order direkt till berörd reparatör och vi hjälper dig så fort vi kan.

Måndagar mellan kl 8.00-12.00 samt mellan 13.00-14.00, samt övriga helgfria vardagar mellan 10.00-12.00 och 13.00-14.00 kan du också göra din anmälan genom att ringa 0454 – 20 44 44. Vid akuta ärenden ringer du alltid detta nummer oavsett tid på dygnet. Ringer du utanför våra öppettider får du hjälp av vår bemannade trygghetsjour.

Ohyra eller skadedjur? Vårt avtal med Anticimex ger dig kostnadsfri professionell hjälp!

Myror, möss, vägglös och annan bostadsohyra och andra skadedjur kan tyvärr drabba vem som helst, även om du har det rent och fräscht i din bostad. Om du misstänker att din lägenhet drabbats av skadedjur är du enligt hyreslagen skyldig att anmäla detta så fort som möjligt.

Om problemen uppstår inne i din bostad ska du alltid ringa direkt till Anticimex på telefon 0771 – 40 11 00 som kostnadsfritt ger dig professionell hjälp.
Tack vare ett avtal mellan Olofströmshus och Ancitimex är hjälpen gratis för dig som hyresgäst!

Uppstår problemen utomhus, eller om du har problem med möss, anmäler du detta till vår serviceanmälan!